13 January 2012

MB7007/3584

Tajuk diberi berdasarkan angka giliran aku. :D



Actually, I'm not going to complaint or argue kenapa tak dapat Band 4. Ewahhh, aku speaking pun berterabur kau nak aku dapat Band 4 ? To be frank, aku tak letak harapan tinggi melangit pun nak dapat Band 4. Aku rasa kalau dapat pun, mungkin sebab pemeriksa tu tersalah tanda paper aku. Kalau nak dibandingkan result sebelum ni, mungkin ini result MUET yang terbaik pernah aku dapat. Pernah aku dah takde hati lagi nak repeat MUET ni sebab aku tahu English aku takat cukup cukup makan je. Oleh itu, dengan keputusan MUET kali ni, cukup buat aku bersyukur dan  boleh tersenyum dalam masa duploh minit. Kenapa duploh minit ? Sebab lepas tu aku dapat tahu, adik aku dapat Band 4. Masa tu terus terasa bangang gilaaaa aku ni. Adik aku pun boleh dapat Band 4, tapi aku ? Tak jealous, cuma terkedu kejap. 


Well, aku tengok dia study MUET pun macam  study untuk final exam. Punya lah pendengki aku masa tu, dah aku rampas semua buku-buku MUET aku dari dia pun, dia boleh dapat Band 4. Jahat kan aku ? :p Tapi aku tahu, dia beli buku MUET baruuuu. Tapi tapi tapiiii, yang aku geram sampai sekarang, tergamak dia conteng semua buku buku MUET aku ? habis semua soalan dia buat, yang dia tinggalkan untuk aku, hanya contengan pen merah. -___-' Btw, congrats makcikkk.

Aku ? 2 hari sebelum MUET baru aku bukak buku. Masa tu tido pun dah beralas dan berbantalkan buku-buku MUET you'ollsss siap peluk peluk cium cium lagi. Tapi haram jadah, Band 3 jugak. Tapi masa tu aku dah start kerja, balik pun dah malam, kira macam takde masa lah nak study itu pun aku gagahkan jugak diri ni bukak buku. Cehhhh, nak kasi alasan padahal diri sendiri yang pemalas ! :P
Nak kasi tahu, hari amek MUET haritu pun aku kerja tahu ? habis MUET 12.30, punch card pukul 1, kau mampuuuu ?


Ps : Congrats kawan-kawan yang dapat Band 4,5,6. :) Agaknya bila aku nak cerdik English macam korang ?


Pss : Kita kena redha sebab 'redha itu ikhlas, pasrah itu menyerah.' #OmbakRindu